Csak akkor kell meeting, ha valami nagyon fontos
Különben felesleges sok embert összehívni. Ha fontos döntés kell, csak akkor legyen egy megbeszélés. Természetesen a core-team megbeszélés, és a heti- kétheti státuszmegbeszélés fontos, de a többi már nem igazán. Úgyis teszi mindenki a dolgát, ezért az emberek kell, hogy beszéljenek egymással.
A projektek mindig időre elkészülnek, még akkor is, ha úgy látszik, hogy nem
Ez így vagy úgy megtörténik. Ha nem zárult le időben, akkor is le fog, mert azt kommunikálják. Te mindig tedd meg amit tudsz a siker érdekében!
A sikert mindig egyvalaki aratja le, ezért vannak a vezetők
Ez így van mindenhol az életben. Barabási Albert László A képlet című könyvében ezt jól kifejti. Amit te tehetsz, hogy saját kis projektejeited indítod el, ami által a cégben elismerést kapsz, és később előrébb tudsz lépni, így téged ismernek el.
Minden feladatot lehet delegálni
Ha pedig nem vagy vezető, akkor csapatban kell megoldani. Mikromenedzselőként nem lehet senki jó vezető. Tudd delegálni a feladatokat! Az elején nehéz elengedni, de utána meg lehet szeretni.
Te azt hiheted, hogy a másik rosszul csinálja, valójában csak nem érted meg őt
Te vetíted ki másokra a saját gondolataid. A multiknak sok embere van, és vannak emberek akik bent ragadnak egyes pozíciókban, még akkor is, ha nem alkalmasok rá. A multik meg már csak így működnek. Az egy nagy gépezet, és nem tudsz rajta változtatni. Inkább igyekezz megérteni a másikat. Erre jó a DISC.
Jobb szakértőnek maradni, mint rossz vezetőnek lenni
Ha valaki jó a szakmájában, még nem biztos, hogy jó vezető lesz. Pár embert még el-elvezet, de ha nem szeret emberekkel dolgozni, akkor sose lesz képes irányítani. A vezető felelőssége, hogy kit, milyen pozícióra tesz. Mindenkinek megvannak a korlátai. Tudd, hogy mik a te korlátaid! Hosszú idő rájönni, de egyszer meglesz.
A kommunikáció nem nehéz, tanulható, csak jól kell tudni kérdezni
Nincs rossz kérdés. Azaz fontos tudni, hogy ki melyek részért felelős, mi a határideje és tudja-e tartani a kereteket vagy nem. Ezzel már nagyon sok mindenre választ kapsz egy mérföldkő, rizikómenedzsment esetén is. Ha nem tudja tartani, akkor definiálni kell az ellenintézkedést. Ha (jól) meg tudod kérdezni, hogy mit szeretne a megrendelő, a másik fél, mi a cél, máris jó úton jársz. A kommunikáció a legnehezebb dolog, de tanulható.
Mindig vond le a következtetéseket, mert azáltal fejlődsz
Egy projektben könnyű megtenni, de nem mindenki szereti. Tedd meg ezt akár csak saját magadban, és kérdezd meg, hogy mit csináltál jól? Ha szükséges, beszéld meg valakivel. Sokat fog segíteni a munkában és a magánéletben is. Te min változtattál volna a mai nap?
Egyszer mindenki a kiégés szélére kerül, van aki könnyen tanul belőle, és van, aki benne marad
Van, aki tovább hajózik a kiégés szigetére, van aki szelet vált, azaz új munkahelyre megy, és ott azt hiszi, hogy jobb lesz. Pedig nem minden esetben. Magunkon kell dolgozni, és meghúzni a határokat. A munka nem hobbi.
Nincs rossz projekt, ha van logikus és elérhető terv
Természetesen kell egy jó projektterv hozzá, ami nem mellesleg logikus is, és elérhető. Ha meg nem sikerült jól a projekt, akkor idővel úgyis megszépül még a kevésbé sikeres projekt is. Van, aki tanul az előző kilenc pontból, van aki nem. TE legyél az aki folyamatosan fejlődik.