A GTD módszer is egy jó technika, használd

Olvasási idő 2 perc

Sok módszer létezik, ezért hasznos minél többfélével megismerkedni.

A projektmenedzsment gyakorlatban könyvben sok módszert megtalálhatsz, amit bárhol, bármikor sikeresen felhasználhatsz. 

A GTD módszer lényege

Szóval GTD… de mit jelent ez egyáltalán? Mutatom: Getting Things Done, azaz intézd el a dolgokat! (Kissé a mi szájízünknek megfelelőbben: tegyél rendet!) Egy olyan hatékonyságnövelő módszer, ami segít összegezni az előttünk álló teendőket, és rendszert, keretet ad az elvégzendő feladatoknak.

Ezzel elvileg elérheted, hogy nem hagyod, hogy az e-mailjeid halomban álljanak, és idegesítsenek. A zero inbox technika lényege, hogy a minden egyes bejövő e-mailedről azonnal eldöntöd, hogy mit kezdj vele. (Úgyis marad még pár a bejövők között, de ha már szelektálod, az hasznos dolog.)

Ez sem a legjobb megoldás, jobb inkább időnként nézni az e-mailt, különben elvonod a figyelmed arról, amiről dolgozol. Ezért kapcsold ki a pop-up és egyéb jelzős dolgokat! Ha valami fontos, akkor úgyis felhívnak miatta.

A GTD módszer folyamatábrája

Ez a GTD módszer folyamatábrája, de egy kicsit még egyszerűbben.

Ez a GTD módszer folyamatábrája, de egy kicsit még egyszerűbben.
Ez a GTD módszer folyamatábrája, de egy kicsit még egyszerűbben.

GTD módszer öt lépésben

  1. Jegyezz fel mindent

Semmi sem túl nagy vagy túl kicsi feladat ahhoz, hogy ne jegyezd le. Ha szeretnéd, hogy a GTD beváljon, akkor hagyj fel azzal, hogy mindent a fejedben tartasz. Erre alkalmas program a ToDoist, Evernote, vagy a Trello. 

  1. Tisztázz 

Itt a kaotikus rendetlenséget cselekvési lépésekre kell bontani. Határidőket hozzátenni, amit lehet delegálni másnak (pl. Trello-ban is hozzárendelhetsz máshoz feladatot), bontsd le a nagyobb teendőket kisebbekre. 

  1. Rendszerezz 

Ha már letisztáztad a feladatokat, akkor prioritás és téma szerint sorba kell rendezni. Érdemes emlékeztetőt beállítani néhány nagyon fontoshoz, nehogy lemaradj róla. 

  1. Reflektálj 

Ha szükséges, vizsgáld felül a listádat! Naponta legalább egyszer érdemes átnézni a teendők listáját, a GTD pedig hetente egyszer javasol egy felülvizsgálatot. 

  1. Cselekedj

Ha már készen vagy a listával, ami átlátható, jól felépített, akkor nem maradt más, mint nekiállni a rendelkezésedre álló idő, energia és prioritás szerint.

Csilinkó Ádám
Számos ország multinacionális projektjében vettem már részt, de az igazi szakmai és önismereti gyorsítósáv Japánban ért el, ahol 2 évig tevékenyen dolgoztam, mint projektvezető. Itt tapasztaltam meg igazán, hogy mennyire fontosak más tényezők is a módszertanok ismeretén kívül, mint mondjuk a kooperáció. Ismerj meg jobban a rólunk oldalon.