Projektmenedzser feladatköre

Olvasási idő < 1 perc

A projektmenedzser a projekt időtartamára kinevezett személy, aki számos felelősséggel tartozik. A feladatok és kompetenciák mindig egyénileg függenek a projekttől, a vállalati struktúrától vagy az ügyféltől.

Mivel a projekt sikere döntően a projektvezető személyiségétől függ, a vezetésnek különös figyelmet kell a kiválasztásra fordítania.
Az alábbi lista amelyben a projektvezető erős technikai kompetenciával rendelkezik.

Projektmenedzser feladatai

  • Scope egyeztetése a szponzorral
  • Követelmények egyeztetése szponzorral és a részlegekkel
  • Csapaterőforrás igények egyeztetése a szponzorral, és a részlegvezetők felé az erőforrás igény leadása
  • Projektszabályok kommunikálása, ki-kivel,mikor, hol mit, eszkalációs útvonal
  • Kickoff megbeszélés, Workshop megbeszélés megtartása
  • Projektterv elkészítése
  • Projektdokumentációk elkészítése (Erőforrásigény, stakeholder mátrix, rizikóanalízis, költségtervezés, organigram, …) valamint felülvizsgálata, aktualizálása a projekt során
  • Mérföldkövek jóváhagyási folyamatának definiálása
  • Kommunikáció a csapaton belül és az ügyféllel
  • A projekt előrehaladásának ellenőrzése
  • A költségvetés és a határidők betartásának folyamatos ellenőrzése
  • Szakmai és tartalmi felelősség a projektcsapatért
  • Beszállítók kiválasztásában való részvétel, koordináció, de nem a kiválasztása
  • Státuszriport, dokumentumok elkészítése, és riportálás a Steering Committee, szponzor számára
  • Konfliktuskezelés
  • Változásmenedzsment kezelése dokumentálása (scope, időterv,költségek, …)
  • Adatok biztonságos mentésének és tárolásának biztosítása
  • Projektterv, rizikóanalízis, erőforrásigény, organigram… aktualizálása a projekt során
  • Más részlegek bevonása, összekötése ha szükséges
  • Módosítások dokumentálása pl.: scope módosítás, időterv, költség
  • Szükséges képzési intézkedések kezdeményezése
  • Projektzáró dokumentum elkészítése
  • Lesson Learn megbeszélés összehívása, de nem a koordinálása
  • Nyitott pontok összefoglalása a projekt átadása, lezárása során

Jogai

  • Projektorganizáció összetételében való állásfoglalása, vétójog
  • Beszállító választásának megvétozása (indokolva)
  • Megrendelések jóváhagyása a projekthez kapcsolódóan
  • Visszajelzések adása a részlegvezetők számára
  • Projektstátusz riport bekérése core team vezetőktől
  • Projekthez kapcsolódó dokumentumokhoz való hozzáférés
  • Eszkalációs útvonal definiálása

Nem a feladata

  • Név szerinti projekttagok megnevezése, csak erőforrás igény leadása a részlegvezetők részére
  • Jóváhagyása a scopenak
  • Munkacsomagok önálló feldolgozása
  • Tartalmi projektmunkák végrehajtása
  • Ajánlatok bekérése, tárgyalása, megrendelések leadása
  • Minőségügyi dokumentumok létrehozása, és jóváhagyása
  • Logisztika koordinálása pl.: gyártósor telepítése esetén
  • BOM (alkatrészlista) frissítése
  • Változáskezelés koordinálása, csak a nyomonkövetése
  • Jelentések jóváhagyása
  • Krízismenedzsment
  • Lesson Learned megbeszélés moderálása

Ezen felül még megtalálhatók az alábbi követelmények, mint egy klasszikus álláshirdetésben a további pontok amelyeket ideális esetben magával kell hoznia:

  • Szakmai hozzáértés
  • Vezetői képességek
  • Kommunikációs képességek – formális és informális
  • Motivációs képesség
  • Delegálási képesség
  • Stratégiai szemlélet
  • Kiváló stressztűrő képesség
  • Együttműködési hajlandóság
  • Összefüggések felismerése
  • Kezdeményezés
  • Kreativitás
  • Döntésképesség
  • Tárgyalási készségek
  • Asszertivitás
  • Dinamika
Csilinkó Ádám
Számos ország multinacionális projektjében vettem már részt, de az igazi szakmai és önismereti gyorsítósáv Japánban ért el, ahol 2 évig tevékenyen dolgoztam, mint projektvezető. Itt tapasztaltam meg igazán, hogy mennyire fontosak más tényezők is a módszertanok ismeretén kívül, mint mondjuk a kooperáció. Ismerj meg jobban a rólunk oldalon.